הנגשת טיולים

על בעלות המוסד החינוכי להבטיח שפעילות חינוכית מחוץ לבית הספר, כגון טיולים, סל תרבות, סיורים, פעילות ספורט ופעילות אתגרית, תהיה נגישה בהתאם לצורכי התלמידים. ככלל, תינתן עדיפות לפעילות כללית נגישה. עם זאת, במקרים מיוחדים ניתן לקיים פעילות נפרדת ובלבד שהובטח קיומה של חלופה נגישה, הולמת ומכבדת הפתוחה לכלל התלמידים, בהשתתפות תלמידים עם מוגבלות ותלמידים ללא מוגבלות. למידע נוסף
א.     תלמידים הזקוקים להנגשה בטיולים ובפעילויות פנים וחוץ מוסדית ולקראת המסע לפולין:

מנהל בית הספר יזמן דיון לצורך מיפוי ההתאמות הנדרשות לתלמיד בהתאם לתכנית הטיולים והפעילויות פנים וחוץ מוסדית המתוכננות, ההמלצות יוצגו בפני ההורים והתלמיד לאישורם. להלן ההתאמות האפשריות לטיולים ופעילויות פנים וחוץ מוסדית אשר משרד החינוך משתתף בתקצובן:

  • הצוות החינוכי יתכנן ויגבש מבעוד מועד את תוכנית הטיולים והפעילויות הפנים והחוץ מוסדית השנתית (גם בהתבסס על הנחיות חוזר מנכ"ל טיולים ופעילויות-בית-ספריות במערכת החינוך – היבטים פדגוגיים, ארגוניים, בטיחותיים וביטחוניים – הוראת קבע 208)
  • צוות בית הספר יקיים מיפוי של כלל התלמידים עם המוגבלות על פי שכבות הגיל.
  • באחריות בית הספר להיערך להשתתפותם של תלמידים עם מוגבלות זמנית או קבועה בכלל הטיולים והפעילויות החוץ מוסדית.
  • ועדה רב-מקצועית תגבש את התוכנית, תוך התייחסות לצרכיו של כל אחד מהתלמידים עם המוגבלות ותוך התייחסות לסוג ההנגשה המבוקשת. באחריות הוועדה להחתים ולאשר את סוג ההנגשה מול מומחה תחום במתי"א כנדרש.
  • בכל שנה, יציג הצוות החינוכי בפני ההורים את טופס תכנון ההנגשות וחוות הדעת המקצועיות, לשם קבלת הסכמתם וחתימתם על גבי הטופס (אם מדובר בהורים גרושים או פרודים, יש לקבל את הסכמת כל אחד מן ההורים). אם חל שינוי בתפקודו של התלמיד ו/או בהסכמת ההורים ליישום סוגי ההנגשות, על ההורים לפנות לצוות החינוכי.
  • בכיתה לחינוך מיוחד עבור תלמידים עם מוגבלות פיזית או בבתי ספר לחינוך מיוחד לתלמידים עם מוגבלויות פיזיות או בבתי ספר שבהם לומדים תלמידים עם מוגבלות שכלית קשה בכיתה לחינוך מיוחד, על מומחה תחום מוגבלויות פיזיות למלא טופס 7א'2 על שם הכיתה.
  • עבור בקשות של הורים להתאמות הנגשה מסוג טיולים אשר נדחו על ידי הוועדה הבית ספרית ניתן להגיש ערר על גבי טופס ערר (טופס 9) בתוך 14 יום ממועד קבלת ההחלטה לממונה – ועדת ההנגשה הפועלת במחוז.
  • ההחלטה בערר תינתן בכתב בתוך 30 ימים מיום קבלת הערר במחוז. החלטת ועדת הערר הנה סופית.

הליך בקשה להתאמות נגישות לתלמיד לשם השתתפות במסע לפולין הטיפול בבקשות לליווי תלמיד במסע לפולין או לתקצוב אוטובוס מונגש במסע לפולין יסתיים 60 יום לפני תאריך הטיסה למסע.